Foto: se svolením Condé Nast

ChatGPT bude nyní v odpovědích používat obsah časopisů Wired, Vogue a The New Yorker

Condé Nast, mediální konglomerát, který vlastní časopisy jako The New Yorker, Vogue a Wired, oznámil partnerství s OpenAI na zobrazování obsahu z jejich titulů v ChatGPT a SearchGPT (prototypu vyhledávače společnosti s umělou inteligencí). Partnerství přichází v souvislosti s rostoucími obavami z neoprávněného využívání obsahu vydavatelů společnostmi s umělou inteligencí. Minulý měsíc společnost Condé Nast obvinila z plagiátorství společnost Perplexity z toho, že používá její obsah ke generování svých odpovědí. V loňském roce pak podal deník New York Times na OpenAI žalobu za to, že v odpovědích ChatGPT používá informace z jejich článků.

„V posledním desetiletí čelila zpravodajství a digitální média velkým výzvám, jelikož mnoho technologických společností narušilo schopnost vydavatelů zpeněžit obsah, naposledy v případě tradičního vyhledávání,“ napsal generální ředitel společnosti Condé Nast Roger Lynch zaměstnancům v memorandu. „Naše partnerství s OpenAI začíná část těchto příjmů kompenzovat a umožňuje nám nadále chránit a investovat do naší žurnalistiky a tvůrčího úsilí.“

Condé Nast se tak stává posledním z rostoucí řady vydavatelů, kteří uzavřeli dohodu s OpenAI. Patří mezi ně mimo jiné News Corp, Vox, The Atlantic, TIME a Axel Springer.

V souvislosti s žalobami na Perplexity i OpenAI, představili tři senátoři začátkem tohoto měsíce návrh zákona COPIED ACT, jehož cílem je chránit novináře a umělce před tím, aby společnosti zabývající se umělou inteligencí bez jejich svolení využívaly jejich obsah.

Společnost Perplexity, kterou nedávno obvinily časopisy Forbes a Wired z krádeže obsahu, nyní plánuje sdílet část potenciálních příjmů z reklamy s vydavateli, kteří se přihlásí do nově spuštěného programu pro vydavatele.

Zdroj: engadget.com