Foto: Unsplash

Chce YouTube konkurovat Netflixu? V USA začíná vysílat seriály zdarma

YouTube přináší pro uživatele v USA novinku – možnost zdarma streamovat stovky televizních seriálů, jako jsou Hell’s Kitchen, Heartland či Unsolved Mysteries. Pořady nicméně budou zahrnovat reklamu. YouTube chce tímto krokem konkurovat OTA (over-the-air) televizním a streamovacím službám s reklamními tarify (mezi nejznámější patří například Peacock, Roku Channel nebo Tubi).

Platforma uživatelům nabídne zhruba 4 000 bezplatných televizních epizod k asi 1 500 seriálům. Tento měsíc přibyla řada nových filmových titulů včetně filmů Gone in Sixty Seconds, Runaway Bride či Legally Blonde, které je nyní možné sledovat zdarma s reklamami (pouze však v USA).

Společnost věří, že tímto krokem si udrží své americké uživatele. Tisíce epizod ze stovek seriálů totiž uživatelům umožní sledovat seriály podobně jako na Netflixu a dalších populárních platformách. Je ale potřeba říci, že většina současně nabízeného obsahu na YouTube nedosahuje takové kvality.

Nejde přitom o první podobnou snahu společnosti. Do loňského roku se YouTube snažil oživit svůj obsah vlastními pořady prostřednictvím YouTube Originals. Počátkem roku 2022 však oznámil, že od těchto ambicí do značné míry ustupuje a bude se soustředit výhradně na své projekty Black Voices a YouTube Kids. Přestože YouTube Originals zaznamenal určitý úspěch (a to zejména díky pořadům jako Cobra Kai), pro Amazon Prime Video či Netflix nepředstavoval žádné ohrožení.

Zdroj: engadget.com