Zdroj: commons.wikimedia.org

Chytré kamery Nest se tento týden musely vypořádat s rozsáhlým výpadkem

Majitelé bezpečnostních kamer Nest se tento týden museli vypořádat s nepříjemnou situací, jejich zařízení totiž postihl rozsáhlý výpadek. Došlo k němu z pondělí na úterý a trval 17 hodin. Důvodem byla nepovedená aktualizace systému ze strany společnosti Google, jež značku Nest vlastní. Problém se týkal zařízení Nest Cam IQ, Nest Hello Doorbell a displeje Nest Hub Max.

Problémy, které během aktualizace nastaly, se týkaly potíží s nahráváním a ukládáním videa, stejně jako připojení k systému kamery a sledování živého videa. Za způsobené potíže se Google všem majitelům omlouvá, jestli došlo k nějakým škodám, oficiální zpráva neuvádí. Po analýze problému byla do kamer nahrána nová aktualizace, která veškeré problémy vyřešila. Google také slibuje, že reviduje veškeré své systémy, aby se podobná sitauce v budoucnosti neopakovala.

Videa, která byla natáčena během výpadku, se neuložila, a nejsou tudíž zpětně k dispozici. Někteří uživatelé na sociálních si stěžují, že během výpadku kamer u nich došlo k vloupání nebo k pádu starší osoby, kterou měla kamera hlídat. Všechny tyto události budou nadále prošetřeny.

Značka Nest patří mezi světově největší výrobce prvků chytré domácnosti. Byla založena jako startup a díky jejímu úspěchu ji koupila společnost Google. V jejím portfoliu je značka Nest od roku 2014. Mezi oblíbené produkty společnosti patří inteligentní termostaty, zámky a především právě kamery, a to jak vnitřní, tak venkovní. Kolika zákazníků se výpadek systému kamer přímo dotkl, Google nezveřejnil.

Zdroj: support.google.com, 9to5google.com