Chytrý reproduktor od Samsungu se má představit v první polovině roku 2018

Společnost Samsung má v plánu představit svůj chytrý reproduktor v první polovině roku 2018. Píše o tom agentura Bloomberg.

Jihokorejský technologický obr tak brzy vstoupí do arény, kde je dnes již velmi těsno. Na tomto poli se angažují další velikáni technologického světa jako Amazon, Apple, Google nebo třeba Xiaomi. Podle agentury se Samsung u reproduktoru soustředí na špičkovou audio kvalitu a snadnou správu a integraci chytrých domácích zařízení, např. světel nebo zámků. Reproduktor prý bude využívat hlasového asistenta Bixbyho, který společnost zavádí do celé řady produktů, od smartphonů k chytrým ledničkám. Reproduktor bude také možné synchronizovat s televizory, telefony a dalšími zařízeními od Samsungu. Jako Apple se svým chystaným  HomePodem, i reproduktor od Samsungu má být vstupní branou do chytré domácnosti a ovládání zařízení do ní zapojených. K tomu využije společnost platformu SmartThings.

Jeden z prototypů má mít velikost mezi „amazoním“ reproduktorem Echo a HomePodem a Samsung rovněž zvažuje zařízení vydat v různých barvách (prototyp je prý vyveden v matně černé barvě). Reproduktor má disponovat i hmatovou odezvou (při dotyku se rozsvítí), ale nebude mít displej jako např. Echo Show, i když v jisté fázi Samsung o implementaci uvažoval.

Podle zdrojů agentury chce jihokorejský gigant svůj reproduktor distribuovat na co nejvíce trhů a jeho cena se má pohybovat kolem 200 dolarů. Pro srovnání:  reproduktor Echo je možné pořídit za 100 dolarů, zatímco HomePod vyjde při launchi v příštím roce na 349 dolarů. Cena zařízení od Samsungu se nicméně může do vydání ještě změnit, stejně tak i datum launche. Společnost prý totiž ještě dolaďuje některé funkce, např.  zlepšuje schopnost reproduktoru provádět hlasové vyhledávání webů.

Podle společnosti Gartner se trh s chytrými reproduktory stane do roku 2021 velmi lukrativním – má mít hodnotu 3,5 mld. dolarů, zatímco dnes je to pouze 720 mil. dolarů. To je sice podstatně méně než např. trh se smartphony, nicméně společnost upozorňuje, že nemálo domácností si může pořizovat více chytrých reproduktorů do různých pokojů, což dá technologickým společnostem více příležitostí, jak si zařízení „zaháčkovat“ do jejich dalších služeb.

 

Zdroj: bloomberg.com