Čína již přes rok odmítá vydávat licence hrám z Jižní Koreje

Jihokorejští herní tvůrci stále nemohou na čínském trhu publikovat své hry, Čína je již více než rok odmítá licencovat. Podle informací webu Business Korea je za tím politika.

Web ve své zprávě uvádí, že za odmítání jihokorejských her může instalace amerického protiletadlového raketového systému THAAD (Terminal High Altitude Area Defense). Jihokorejský herní trh kvůli tomu prý trpí, čehož využívají čínští herní vývojáři (zejména mobilní), kteří sem v poslední době expandují ve velkém.

Podle analytické společnosti IGAWorks bylo loni v Jižní Koreji přes on-line obchod Google Play vydáno 136 čínských titulů – o 22 více než v roce 2016 – a vygenerovaly v přepočtu 10,16 mil. dolarů (celkové tržby jihokorejského trhu s mobilními hrami loni činily 163 mil. dolarů). Za šest měsíců letošního roku zde bylo vydáno 91 čínských mobilních titulů a 10 ze 30 nejlépe prodávaných her pochází právě od čínských vývojářů.

Naopak všechny žádosti o vydání licence pro hry od jihokorejských studií jako Netmarble, NCsoft nebo Pearlabyss byly od zmíněného března loňského roku zamítnuty, přestože čínská vláda loni „odklepla“ licence pro 400 zahraničních titulů. Jedinou výjimkou byla mobilní verze celosvětového hitu PUBG od studia Bluehole, o jehož vydání se postaral herní gigant Tencent.

Jak jsme tento týden informovali, růst čínského herního trhu se v první polovině roku snížil na 5 %. Hlavním důvodem je podle analytiků to, že čínská vláda od března minulého roku neschválila vydání jediné herní licence. Loni trh vygeneroval 27,5 mld. dolarů a počet čínských hráčů se odhaduje na téměř 600 milionů, i přes pomalejší růst tak Čína zůstane bezpečně největším herním trhem světa.

 

 

Zdroj: gamesindustry.biz, businesskorea.co.kr