Čína nepovolí zahraničním společnostem mapovat své silnice

Čínská vláda neumožní zahraničním společnostem, plánujícím si „ukousnout“ kus koláče čínského trhu s autonomními vozidly, mapovat silnice kvůli získání dat pro autonomní technologie. Silniční data budou moci vytvářet a mít k nim přístup pouze domácí společnosti.

Čína se tímto opatřením pravděpodobně snaží jednak chránit svůj výhledově lukrativní segment trhu s autonomními vozy a jednak se možná obává bezpečnostních rizik. Podle webu thedrive.com citujícího zprávu deníku Financial Times uvádí vláda jako hlavní důvod národní bezpečnost. Jak v této souvislosti deník upozorňuje, Čína neumožňuje mapování silnic (resp. sběr jakýchkoli geografických informací) zahraničními subjekty již více než 10 let, nicméně jistou dobu zvažovala povolení.

Pokud budou chtít zahraniční společnosti prodávat na čínském trhu svá autonomní vozidla, budou se muset jako v případě běžných aut spojit s místním partnerem, který bude mít k těmto datům přístup. Ke všem údajům o cestě se v případě potřeby bude moci dostat také příslušný vládní regulátor. Nařízení vlády tedy poskytne nezanedbatelnou výhodu tuzemským automobilkám či společnostem, které v současnosti pracují na autonomních technologiích a mezi nimiž je např. TuSimple nebo gigant Baidu.

Čína se momentálně snaží vládními pobídkami i jinými stimuly výrazněji povzbudit trh s elektrickými a samořiditelnými vozidly. V září si vytkla za cíl snížit emise oxidu uhličitého vzhledem k HDP na 60 % úrovně roku 2005. Země se odvrací od tradičních paliv i z toho důvodu, že je v současnosti největším producentem emisí oxidu uhličitého na světě.

Konečným cílem vlády jsou vozidla s nulovými emisemi, které si budou moci lidé nabíjet doma a které nebudou potřebovat řidiče. Tato strategie je jedním z důvodů, proč do Číny v současné době přesouvají výrobu velké automobilky, např. Ford nebo Tesla.

 

Zdroj: thedrive.com, pcmag.com