Čínské úřady schválily po devíti měsících desítky nových her, chybí mezi nimi tituly od Tencentu

Čínský úřad State Administration of Press, Publication, Radio, Film and Television začal po devíti měsících opět hodnotit hry a vydávat licence. Nově „dal zelenou“ osmdesáti titulům, v první várce však chybí hry od herního obra Tencent.

Úřad v březnu prakticky zastavil vydávání licencí hrám mimo jiné kvůli obavám vlády o psychické i fyzické zdraví zejména mladých hráčů, u kterých s stále více objevuje závislost. Mezitím vláda schválila „nápravná opatření“ – např. omezení herního času, zavedení systému kontroly věku hráčů, restrukturalizace úřadu nebo vytvoření dalšího hodnoticího orgánu, výboru Online Ethics Review Committee, který posuzuje, jestli jsou on-line hry v souladu s čínskými společenskými a etickými normami. Výbor se dostal do centra zájmu před několika týdny, kdy vyšlo najevo, že na jeho popud byly zakázány např. hity Fortnite, PUBG nebo Overwatch. Podle něj „propagovaly nesprávné hodnoty“.

Na čekací listině úřadu je v současné době podle odhadů minimálně 7 tisíc her. Na hry zmíněného Tencentu nebo dalšího velkého vydavatele NetEase se zatím nedostalo kvůli systému „kdo dříve přijde, ten dříve mele“ (neboli kdo dřív pošle žádost, je dříve obsloužen) a existuje tak pouze jediný seznam, na němž jsou jak známé a populární tituly, tak menší nezávislé. To znamená, že hráči mohou na (ne)schválení svého favorita čekat i měsíce. Podle odborníků na čínský herní trh možná bude mít úřad během celého roku čas posoudit  jen necelou polovinu her čekajících na „odbavení“.

Kvůli pozastavení vydávání licencí,  a zákazu zmíněných her, který nemusí být trvalý, pokud jejich tvůrci obsah přizpůsobí čínským hodnotám, zaznamenal čínský herní trh v první polovině roku jen 5% růst a tržby v přepočtu 15,2 mld. dolarů. V první polovině loňského roku přitom rostl téměř 30 % tempem a od roku 2009 byl růst vždy bezpečně dvouciferný.

 

Zdroj: techspot.com, digitaltrends.com, gamesindustry.biz