Čínskému trhu se smartphony dominuje pět výrobců, Samsung mezi nimi není

Čínský trh v současnosti dominantně ovládá pět společností, Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi a Apple. Jejich prodeje tvoří 91 % celkových tržeb za mobilní telefony na čínském trhu. Není bez zajímavosti, že tržní podíl jinde silně zastoupeného Samsungu je zde minimální.

S nejnovějšími daty přišel web kantarworldpanel.com. Ve své zprávě kromě jiného píše, že  zmíněných pět společností si na čínském trhu buduje stále pevnější pozici a bude zde i v blízké budoucnosti dominovat. Podle Kantaru vzrostl tržní podíl „pětky“ za čtvrtletí končící letošním říjnem z roku na rok o 79 % a vzadu nechává s velkým odstupem i ambiciózní tuzemské výrobce jako Lenovo, ZTE, Coolpad nebo Meizu. Tržní podíl Samsungu je v Číně pouhých 2,2 %, přičemž jeho pozice se podle zprávy bude ještě zhoršovat.

Každý ze čtyř domácích výrobců, zastoupených v první „pětce“, volí k získání zákaznické přízně odlišnou strategii. Společnosti Oppo a Vivo se zaměřují na venkovské oblasti, kde vybudovaly hustou síť kamenných prodejen pro ty, kteří ještě nemají přístup na internet. Jak známo, společnost Xiaomi měla od začátku opačnou strategii, vždy upřednostňovala on-line prodeje před „fyzickými“, což se ale v poslední době mění. Jak jsme v říjnu informovali, výrobce v Číně otevřel již 200 obchodů Mi a ve světě se snaží o to samé. Velký úspěch má tato strategie např. v Indii.

Huawei pro změnu sází na zákazníky z městských oblastí a jejich telefony s velmi příznivým poměrem cena/výkon si oblíbila nejen rostoucí čínská střední třída. Apple si v Říši středu stále zachovává status luxusní značky a iPhone X, který se zde již několik týdnů prodává, tento trend podle analytiků z Kantaru ještě stvrdí. Apple doufá, že nejen iPhone X, ale i iPhony 8 a 8 Plus přispějí k posílení jeho pozic na vysoce konkurenčním čínském trhu. V druhém kvartálu tohoto roku činil tržní podíl společnosti 8,2 %, u  jedničky trhu Huaweie to bylo 20,2 % .

 

Zdroj: theverge.com, marketrealist.com, gadgetsnow.com