Čínský hráč přišel o svoji postavu v hodnotě více než milionu dolarů, kamarád ji prodal za směšnou částku. Vše řešil soud

I drobná chyba může mít někdy obrovské důsledky. Své o tom ví i dvojice čínských hráčů tamního populárního MMORPG Justice Online. Jeden z nich trávil v této hře obrovské množství času a neváhal do hry investovat opravdu velké peníze. Podle odhadů měla jeho postava hodnotu přesahující jeden milion dolarů.

Se svou postavou se chtěl také pochlubit ostatním hráčům, a tak s kamarádem zorganizovali takové menší herní divadlo. Původní majitel dal svoji postavu svému společníkovi, ten s ní chvíli hru hrál a následně ji měl prodat zpět původnímu majiteli. To vše na veřejné burze, aby tato událost vzbudila dostatečnou pozornost.

Vyvolávací cena postavy měla být 388 000 jüanů, tedy přibližně 1 280 000 Kč. Oba aktéři předpokládali, že za tuto cenu nikdo postavu chtít nebude a její původní majitel si ji koupí zpět. Problém však nastal, když prodejce špatně zapsal požadovanou cenu postavy a místo 380 000 jüanů vyžadoval „pouze“ 3 888 jüanů. To byla ovšem částka, za kterou postavu ihned po vyhlášení prodeje koupil náhodný hráč.

Prodávající svou chybu zdůvodnil tím, že byl během prodeje, respektive zadávání ceny, unavený z náročného hraní. Původní majitel se rozhodl, že bude situaci řešit soudně a svého přítele i společnost, která hru provozovala, zažaloval.

Proces probíhal prostřednictvím video konference u takzvaného on-line soudu. Ten nakonec rozhodl ve prospěch žalující strany, avšak pro oba hráče dopadl případ dobře. Provozovatel hry, společnost NetEase, musel zrušit transakci. Žalující strana nicméně musí zaplatit krátkodobému majiteli odškodné 90 000 jüanů za to, že mu byla zmařena výhodná koupě.

Soud ukázal tento případ jako ukázku toho, jak mohou být v Číně rychle a efektivně chráněna digitální práva, a také varoval před nadměrným utrácením ve světě online her.

Zdroj: kotaku.com