Čínský technologický obr se snažil koupit Spotify

Čínský internetový a mediální kolos Tencent se podle informací webu techcrunch.com snažil letos koupit populární hudební platformu Spotify. Čínský obr prý viděl v platformě příležitost ke zvýšení vlivu v oblasti streamování hudby mimo svou domovinu.

Ani Tencent, ani Spotify se k informaci nevyjádřili, což nechává prostor pro jisté spekulace. Nabídka od čínské společnosti každopádně ukazuje, že čínským technologickým gigantům přijde vlastní země již malá a hodlají se rozkročit globálně. Pro zajímavost: Tencent má momentálně 600 milionů domácích zákazníků své hudební služby (s názvem Tencent Music), zatímco Spotify celosvětově „jen“ 140 milionů v 60 zemích.

Pro Spotify může být odmítnutí nabídky škoda, protože by si rozhodně finančně polepšila. Za poslední rok totiž zaznamenala ztrátu ve výši 568 mil. dolarů a „zahodila“ i šanci proniknout do zemí, které svou službou ještě neobsluhuje. Výše nabídky nebyla zveřejněna, ale Spotify, fungující již 11 let, má mít hodnotu kolem 13 miliard dolarů.

Podle všeho je pro hudební platformu důležitější nezávislost. Již dříve odmítla nabídky od společností Google nebo MySpace. Naopak sama platforma se snažila minulý rok neúspěšně koupit on-line distributora hudby Soundcloud.

 

Zdroj: techcrunch, endgadget.com