Čínský trh se smartphony loni poklesl o 14 %

Čínský trh se smartphony podle analytické firmy Canalys loni klesl o 14 %. Do obchodů bylo dodáno 396 mil. telefonů, což je nejnižší číslo od roku 2013. Tamní trh neroste již druhým rokem v řadě.

Její nová zpráva také uvádí, že celkový tržní podíl první „pětky“ čelných značek se zvýšil ze 73 % v roce 2017 na loňských 88 %. Na prvním místě figuruje Huawei, jenž vyexpedoval 105 mil. telefonů, což je meziroční nárůst o 16 %, a jeho tržní podíl nyní činí 27 %.

Na druhém místě se umístilo Oppo, jehož dodávky z roku na rok klesly o 2 %, nicméně jeho tržní podíl se díky celkovému poklesu trhu zvýšil o dva procentní body na 20 %. Třetí je Vivo, jehož dodávky meziročně vzrostly o 9 % a tržní podíl se zvýšil o čtyři procentní body také na 20 % (Oppo je nicméně druhé, protože vyexpedovalo o necelé 2 mil. telefonů více).

Čtvrté místo obsadilo Xiaomi, které dodalo z roku na rok do obchodů o 6 % smartphonů méně, přesto se jeho podíl jako v případě společnosti Oppo zvýšil, a to o jeden procentní bod. První pětici uzavírá jediný nečínský výrobce, jímž je Apple, jehož dodávky klesly o 13 %, nicméně jeho podíl zůstal stejný – 9 %.

Analytici firmy předpokládají, že čínský trh zaznamená propad i v letošním roce, a sice o 3 %. Podle nich se také v Číně objevil nový trend, kdy zákazníci se již tolik nezajímají o cenově dostupné smartphony, ale stále více „pošilhávají“ po modelech vyšších tříd. Průměrná cena telefonu tak prý bude za dva roky činit v přepočtu přes 400 dolarů.

 

Zdroj: gizchina.com