Foto: se svolením Coca-Cola Company

Coca-Cola uvedla na trh limitovanou edici limonády vytvořenou umělou inteligencí

Umělá inteligence v poslední době pronikla téměř do všech odvětví, přesto ale možná trochu překvapí, že s ní začala experimentovat i společnost Coca-Cola. Ta totiž právě uvedla na trh novou příchuť, kterou pomohla namíchat umělá inteligence. Společnost pro ni zvolila futuristický název Y3000 a mluví o ní jako o „limonádě z budoucnosti“, dostupná bude po omezenou dobu jak v běžné variantě, tak bez cukru.

Společnost nezveřejnila žádné informace o tom, jak vlastně chutná, ale testeři jej popisují jako nápoj připomínající nepříliš chutnou malinovku. Coca-Cola se pochlubila informacemi o procesu výroby. Ten začal sběrem chuťových preferencí spotřebitelů a hledáním trendů, aby bylo možné definovat, jak bude „chutnat budoucnost“. Poté byla tato data vložena do vlastního systému umělé inteligence, který pomohl vytvořit chuťový profil.

Společnost Coca-Cola se snažila umělou inteligenci využít co nejvíce, jelikož s její pomocí kromě chuti vytvořila také design plechovky. Na něm převládají neonové barvy růžových, fialových a modrých odstínů. Kromě plechovek budou k dostání také klasické lahve naplněné touto futuristickou tekutinou.

Y3000 byla představena jako limitovaná edice, ale společnost již neuvedla, do kterého data bude k dostání. Poté se přidá po bok dalších futuristických potravin, jako jsou zmrzlina Dippin’ Dots či Crystal Pepsi. Na trhu by ale měla zůstat až do podzimu, protože Coca-Cola také oznámila partnerství s luxusní streetwearovou značkou Ambush, která vydá kolekci oblečení s motivem Y3000.

Zdroj: engadget.com