CZC si v nové reklamní kampani užívá roli dvojky

O tom kdo je největším českým prodejcem na trhu s elektronikou asi nemá cenu spekulovat. Výsadní postavení se podařilo vytvořit e-shopu Alza.cz a jeho pozice se v současnosti zdá být neotřesitelná. Toho si je vědoma i konkurence, přesněji řečeno obchod Czech computer, známý pod zkratkou CZC.

Ten nyní přichází na trh s na trh s novým propagačním videem, jehož hlavní náplní je nadsázka. CZC v něm zdůrazňuje, že dvojka je také důležitá, přirovnává se mimo jiné k Dr. Watsonovi nebo druhému kosmonautovi, co chodil po měsíci. V jednu chvíli se objeví i rozšklebený zelený panáček, který rozbíjí hlavou televizní obrazovku z vnitřní strany (evidentní narážka na maskota Alza.cz).

CZC má svojí reklamní kampaň dlouhodobě založenou na nadsázce a oslovování především mladší generace (příkladem jsou červené vánoční svetry a trika „GEEK“). Nový spot je součástí dlouhodobější kampaně, kde CZC upozorňuje, že je sice dvojka na trhu, ale to znamená, že se bude dvakrát více snažit. CZC letos slaví dvacet let na českém trhu. CZC se prostřednictvím svých kampaní snaží více přiblížit zákazníkům, v nedávné době angažovala populárního moderátora Jardu Konáše, který rozebírá novinky herní scény očima fanouška.

Komunikačně se jedná o naprosto jiný typ kampaně, než který využívá právě konkurenční Alza.cz. Její zelený panáček je sice ikonický a nelze ho zaměnit, na druhou stranu se objevuje řada názorů, podle nichž je příliš vtíravý a najdou se i lidé, kteří jsou na něj doslova alergičtí.

Ačkoliv není nový reklamní spot CZC vysloveně agresivní, přichází s lehkým popichováním soupeře. Tento způsob reklamního souboje můžeme sledovat například mezi výrobci mobilních telefonů Samsung a Apple. Bude zajímavé sledovat, jestli a jak na to Alza.cz zareaguje.