DeepMind a Unity budou spolupracovat v oblasti výzkumu AI

Společnosti DeepMind a Unity Technologies se dohodly na spolupráci v oblasti výzkumu umělé inteligence a její podoblasti strojového učení. Partnerství se bude soustředit na virtuální prostředí, která DeepMind bude moci využívat k testování a vizualizaci chytrých, flexibilních AI algoritmů. Ty by se jednou mohly používat např. na poli robotiky nebo autonomních technologií.

Spolupráce dává smysl – společnost Unity Technologies stojí za enginem Unity, který je momentálně jedním z nejpopulárnějších ve videoherním průmyslu a který používají mainstreamoví i nezávislí herní vývojáři. Engine se může pochlubit pokročilou AI, již studia používají k vytváření nepřátel chovajících se i v rozsáhlých světech chytře a nepředvídatelně.

Z podstaty věci má tedy přesah do širší vývojářské komunity zabývající se umělou inteligencí a strojovým učením. Autoři enginu to dobře vědí a toto spojení se snaží podporovat např. volně šířeným pluginem nazvaným Machine Learning Agents Toolkit. Software, který je možné si stáhnout z platformy GitHub, pomáhá vývojářům cvičit entity, přesněji řečeno inteligentní „agenty“, pomocí vzorových prostředí a technik strojového učení, které engine využívá.

Společnost DeepMind, patřící od roku 2015 pod konglomerát Alphabet, má shodou okolností své kořeny také v herním vývoji. Její šéf Demis Hassabis pracoval dříve např. ve studiu Lionhead Studios na průkopnické hře Black & White, kombinující božskou strategii se simulací života na zem seslaného zvířete. Později založil studio Elixir Studios a podílel se na titulech jako Evil Genius nebo Republic: The Revolution.

Společnost v minulosti používala k testování svých AI algoritmů mimo jiné hry na Atari nebo elitní hráče stolní hry Go (které její AI program AlphaGo porazil), možnost využívat engine Unity je však zásadním krokem vpřed, protože podporuje vytváření jak 2D, tak sofistikovaných 3D her.

 

Zdroj: endgadget.com