Do roku 2022 by mohlo na konzole „zběhnout“ 20 milionů PC hráčů

Podle zprávy společnosti Jon Peddie Research by mohlo na konzole do roku 2022 „přeběhnout“ až 20 milionů počítačových hráčů. Nejpravděpodobnější to je prý u „low-endových“ uživatelů, které společnost definuje jako hráče hrající na sestavě pod 1 000 dolarů.

S tím, jak se zlepšuje kvalita obrazovek televizorů, konzole se stávají stále výkonnějšími a jak přibývají exkluzivní konzolové tituly, prý bude na konzole přecházet i více náročnějších a „high-endových“ hráčů.

Podle analytiků firmy je trh s PC delší dobu v úpadku, protože „inovace, k nimž došlo v minulosti, se zastavily“ a nové produkty jsou také představovány po delší době než dříve. Ohledně budoucnosti PC hardwaru však nejsou úplně pesimističtí – např. trh s grafickými kartami prý stále zažívá rozmach. Nicméně jedním dechem upozorňují, že zde „působí síly, které část tohoto byznysu nasměrují k televizním obrazovkám a souvisejícím herním službám“.

PC hráči však možná již brzy nebudou muset nad přechodem na konzole vůbec přemýšlet, protože podle některých představitelů herního průmyslu bude už příští generace konzolí (údajně připravovaná na příští rok) tou poslední a poté prý nastoupí právě zmiňované cloudové herní streamovací služby, které by mohly mít zásadní dopad i na PC herní scénu a herní průmysl jako takový.

 

Zdroj: digitaltrends.com