Dodávky chytrých hodinek Fitbitu a Samsungu se v posledním loňském kvartálu zčtyřnásobily, trhu však stále vládne Apple

I přesto, že se dodávky chytrých hodinek společností Fitbit a Samsung v posledním loňském čtvrtletí zčtyřnásobily, lídrem trhu i s meziročním poklesem o 15 % bezpečně zůstal Apple – jeho tržní podíl činil 50,7 %. Informovala o tom výzkumná firma Strategy Analytics.

Cupertinský technologický gigant v tomto období globálně vyexpedoval 9,2 mil. kusů Apple Watch, Samsung 2,4 mil. chytrých hodinek a Fitbit 2,3 milionu. Za celý minulý rok pak Apple do obchodů dodal 22,5 mil. chytrých hodinek, Samsung 5,3 milionu a Fitbit 5,5 milionu. Převedeno do tržního podílu – Apple ovládal přesně polovinu trhu, Fitbit 12,2 % a Samsung za Fitbitem zaostal o 0,4 procentního bodu. Trh jinak loni celkově rostl o 56 %.

Za úspěch Applu může podle všeho především 4. generace Apple Watch, která se na trh dostala v září. Samsung zase letos spoléhal na chytré hodinky Galaxy Watch, které uvedl do prodeje v srpnu, a Fitbit sázel na levnější druhou generaci hodinek Versa z března.

Jedinou společností, která podle firmy Strategy Analytics nezaznamenala růst, byl Google. Ten sice vlastní chytré hodinky nevyrábí, dodává však do nich svůj operační systém Wear OS. Většina dnešních populárních značek nicméně používá svůj vlastní OS, takže relevance Googlu na trhu se v tomto směru zmenšuje.

V poslední době se však spekuluje, že technologický obr by se mohl připravovat na vývoj svých prvních chytrých hodinek s údajným pracovním označením Pixel Watch.

 

Zdroj: theverge.com, businesswire.com