Zdroj: flickr.com

DOOM Eternal může běžet rychlostí až 1 000 snímků za sekundu, dosud ale neexistuje hardware, který by to umožnil

DOOM Eternal rozhodně patří mezi nejočekávanější hry letošního roku. Vyjít by přitom měl již 20. března. Podle americké společnosti id Software je DOOM Eternal historicky první hrou, která je schopna běžet rychlostí až 1 000 snímků za sekundu. Tato hodnota přitom dalece převyšuje schopnosti všech dosavadních hardwarových systémů, uživatelé si proto maximální FPS nebudou moci užít – alespoň v dohledné době ne.

Čím byla takto vysoká snímkovací frekvence umožněna? Důvodem je speciální novinka – id Tech 7, což je jedinečný herní engine, který se poprvé uplatní právě ve zmiňovaném herním titulu. Vedoucí programátor id Software, Billy Kahn, prozradil, že byli schopni zvýšit dosavadní maximum (tedy 250 FPS) engine id Tech 6 čtyřnásobně, tedy na 1 000 FPS u id Tech 7 pro PC. Překvapivě také dodává, že sice „jde o maximum, kterého by bylo možné se správným hardwarem dosáhnout,“ ale že „ve skutečnosti neexistuje žádná horní hranice.“. Kahn přitom dodává, že sestrojili testovací hardware, na němž se jim podařilo dosáhnout 400 FPS. Hráči s monitory s frekvencí 144 Hz nebo vyšší proto budou mít oproti ostatním výhodu.

Důležité je si také uvědomit současný kontext. Konkrétně to, že v současnosti se maximální hodnoty snímkovací frekvence pohybují do 120 FPS (jde například i o jednu ze specifikací pro nadcházející herní konzoli Microsoft Xbox Series X nebo horní hranici grafických PC karet spárovaných se 144 Hz monitorem).

Vysoká snímkovací frekvence přitom v herním světě znamená značnou výhodou oproti spoluhráčům. U hry DOOM to platí dvojnásob. Proto i přesto, že v současnosti nebude možné si DOOM Eternal zahrát s nejvyšší snímkovací frekvencí, id Software do ní takto vložil obrovskou investici do budoucna.

Zdroj: ladbible.com