EA by mohlo každoročně vydávané sportovní hry nahradit živými službami

Herní vydavatel EA zvažuje, že by mohl jednoho dne nahradit každoročně vydávané sportovní tituly nepřetržitými službami. Řekl to šéf EA Andrew Wilson v rozhovoru pro agenturu Bloomberg.

O tomto pojmu herní vydavatelský obr mluvil již v souvislosti s nedávným zrušením studia Visceral, které pracovalo na singleplayerové hře ze světa Star Wars. Tehdy se vyjádřil v tom smyslu, že základ jeho byznysu spočívá ve vytváření her jako služby, ke které se budou hráči v průběhu několika let vracet. Jinými slovy, orientace na otevřený svět, multiplayer a placený obsah.

Model „live service“ u sportovních her EA částečně uplatňuje např. v Koreji nebo Číně. Do her jako FIFA nebo Madden NFL dodává pravidelně updaty a změny zásadně upravující obsah přicházejí každých několik let, nikoli každý rok. Podle Wilsona dozrává čas, kdy na tyto hry můžeme nahlížet jako na službu fungující 365 dní v roce.

Jak píše web gamesindustry.biz, streamovací a předplatitelské služby fungují v oblasti filmu nebo hudby a je jen otázkou času, kdy tento trend „přeskočí“ i do segmentu videoher. Podle Wilsona to kromě jiného vyvolává nové otázky pro jejich tvůrce. „Když designujeme hru, která má žít ve skutečném streamovacím světě, musíme se zamýšlet nad velikostí obrazovky nebo tím, jak dlouhou dobu u ní hráč na jedno posezení stráví,“ upozorňuje na rozdíly oproti hudbě a jiným médiím.

Wilson v interview také sdělil, že EA zvažuje posunout se v oblasti modelů předplatného směrem k mobilnímu trhu. I když je zde dominantním obchodním modelem stále free-to-play, podle něj aplikace jako Netflix, Spotify, Tidal a další dokazují, že uživatelé App Storu jsou ochotni přijmout obchodní modely postavené na předplácení si obsahu. To prý přimělo EA přemýšlet, jakou hodnotu by hry fungující v tomto formátu hráčům přinesly. Wilson nicméně jedním dechem dodává, že EA „tak daleko ještě není“, ale že to je něco, čím se momentálně zabývá.

 

Zdroj: bloomberg.com, gamesindustry.biz