EasyJet připustil odcizení dat více než devíti milionů zákazníků, u části z nich šlo i o čísla platebních karet
Letecký dopravce EasyJet musí řeší v posledních dnech velmi nepříjemnou situaci. Jeho vedení připustilo, že se společnost stala terčem sofistikovaného kybernetického útoku, díky kterému se skupině neznámých pachatelů podařilo získat přístup k osobním datům devíti milionů zákazníků.
Jedná se o různé typy dat od realitně neškodných, jako jsou emailové adresy, až po velmi osobní jako jsou čísla platebních karet. Těch získali hackeři podle dosavadního šetření EasyJetu přibližně 2 208. Podle vedení společnosti šlo o velmi sofistikovaný útok a aerolinkám trvalo poměrně dlouho, než se jim podařilo jej odhalit a zjistit rozsah škod, který napáchal.
Aerolinky říkají, že kontaktovaly všechny majitele kreditních karet, jejichž data byla odcizena. Dodávají, že v některých případech byl rozsah odcizených dat velmi široký a zahrnoval například i čísla CVV, vytištěná na druhé straně karty. Tato čísla umožňují placení kartou přes internet. Nyní dopravce EasyJet rozesílá informace všem zákazníkům, jejichž e-maily byly odcizeny, aby je varovala před možnými phishingovými útoky.
EasyJet uklidňuje své zákazníky, že dosavadní šetření naznačuje, že se útočníci zaměřili na duševní vlastnictví společnosti EasyJet spíše, než na cílené krádeže identit. Tiskové oddělení EasyJet zároveň uvedlo, že nemá informace o tom, že by zatím došlo k jakémukoli zneužití nabytých dat. Do budoucna ale nemůže tuto možnost vyloučit.
Pro EasyJet je situace o to složitější, protože se stejně jako řada dalších komerčních leteckých dopravců ocitly ve špatné finanční kondici vlivem přerušení letecké dopravy v rámci pandemie onemocnění Covid-19.
Zdroj: bbc.com