Epic Games končí se svou MOBA Paragon

Studio Epic Games končí se svým MOBA titulem Paragon – 26. dubna vypne všechny herní servery. Hra se od března roku 2016, kdy vyšla na PC a konzoli PS4 nejprve jako placený titul v rámci fáze Early Access a později přešla na platební model F2P, nedostala z fáze beta.

Paradoxně i v betě vycházely pro Paragon různé (placené) přídavky, např. noví hrdinové, předměty a jiný obsah. Studio ve svém prohlášení uvádí, že každému hráči za každou zakoupenou kopii hry jak na PC, tak na PS4 nabídne vrácení peněz v plné výši. V prohlášení se také tvůrci omlouvají fanouškům za to, že hra, kterou je možné hrát i z pohledu třetí osoby, nenaplnila jejich očekávání. Po pečlivé úvaze prý došli k závěru, že Paragon nemá do budoucna potenciál přilákat dostatek hráčů, aby se hru vyplatilo dlouhodobě provozovat a podporovat.

Studio v prohlášení rovněž píše, že „s tím, jak se bude zmenšovat hráčská základna, časy matchmakingu a celková kvalita herního zážitku se bude zhoršovat“. Hra patrně nikdy za svou krátkou existenci neměla „na růžích ustláno“, tvůrci totiž nikdy nezveřejnili oficiální datum vydání. V jednu chvíli sice měla více než 7 mil. registrovaných hráčů, podle jejich ohlasů a neoficiálních zpráv však byla hráčská základna mnohem menší.

Epic se chce nyní podle všeho zaměřit na ryze akční multiplayerový titul Fortnite, který se mu zjevně vyplácí mnohem více. Po vydání F2P verze Fortnite Battle Royale zaznamenala hra prudký nárůst zájmu a v současnosti se pyšní na všech platformách kolem 45 mil. aktivních hráčů.

Za úspěchem stojí i popularita žánru battle royale, jejímž průkopníkem je herní fenomén dneška PlayerUnknown’s Battlegrounds s přibližně 30 mil. hráčů po celém světě. Velkou trojku populárních on-line multiplayerových titulů dneška uzavírá Overwatch, který hraje též okolo 30 mil. hráčů.

 

Zdroj: polygon.com, forbes.com