Epic Games uvolnil Unreal Engine 5
Téměř po dvou letech vydala společnost Epic Games herní engine nové generace – Unreal Engine 5. Aktualizovaný engine obsahuje řadu vylepšení pro vývojáře včetně vyššího výkonu a vylepšeného uživatelského rozhraní, nicméně největší změny přináší několik technologií určených pro fotorealističtější vizuální zpracování. Mezi ně patří Lumen (pro věrnější osvětlení) a Nanite, který umožňuje vytvářet hry s obrovským množstvím detailů.
K dispozici jsou i další praktické nástroje, mezi jinými například možnost rozdělit části otevřeného světa, aby vývojářské týmy mohly snáze pracovat na jednotlivých oblastech nezávisle. Novinka by tak měla usnadnit tvorbu obsáhlých her s velmi vysokou věrností. Například společnost CD Projekt Red již potvrdila, že nástroj použije při tvorbě dalšího Zaklínače.
Přestože je Unreal Engine 5 až nyní široce dostupný pro herní vývojáře, několik velkých projektů založených na tomto enginu již bylo dříve uvolněno pro veřejnost prostřednictvím samotného Epicu. V prosinci loňského roku na Unreal 5 přešel Fortnite a ve stejné době Epic vydal působivé technologické demo The Matrix Awakens.
Kromě herních vývojářů enginy, mezi něž patří i Unreal, stále častěji využívají také filmoví a televizní producenti. Například film Mandalorian využil Unreal pro své virtuální kulisy. Lze předpokládat, že s nástroji jako UE5 a novou generací herního hardwaru se budeme stále častěji setkávat s takovýmto křížením mezi různými médii. Se stále výkonnějším hardwarem a šikovnějšími nástroji se tak začínají stírat rozdíly mezi filmovou a herní tvorbou. Nové technologie samozřejmě vytváří ideální podmínky také pro vznik téměř dokonalého metaverza.
Zdroj: theverge.com