Facebook bude v USA ověřovat politické inzerenty klasickou poštou

Sociální sítě čelí už téměř rok intenzivní kritice, která poukazuje na to,  že nemají kontrolu nad svou mocí a umožňují snadné ovlivňování názorů uživatelů. V USA minulý týden padlo oficiální obvinění podle nějž se skupina ruských občanů dopustila manipulativního chování během poslední prezidentské kampaně. Facebook už zavedl řadu opatření, která by měla zvýšit informační kvalitu a zamezit šíření lží. Nyní se rozhodl udělat pár technologických kroků zpět a začne využívat služeb klasické pošty.

Kdokoli si nyní bude chtít na Facebooku v USA objednat reklamu, která souvisí s volbami v USA, bude muset zadat speciální kód, jež mu bude zasílán klasickou poštou, ve formě speciálního dopisu. Tím inzerenti dokáží, se alespoň na krátkou dobu vyskytují na území USA. Inzertní oddělení také může zajistit podezřelé adresy, na něž by se případně sbíhalo více dopisů a prověřit jejich majitele.

Facebook uvedl, že prozatím bude tento systém využíván pro všechny reklamy, které uvádějí konkrétního kandidáta na volený federální úřad. Poprvé by nová metoda měla být aplikována na volby, které proběhnou v listopadu.

Katie Harbathová, globální ředitelka politických programů společnosti Facebook, do jejíž kompetence nová metoda spadá, přiznává, že si je vědoma, že to rozhodně nevyřeší všechny problémy. Celá akce by měla být součástí širší strategie, která by měla snížit možnost cizích státních příslušníků vměšovat se do voleb v USA.

Zatím tato taktika nebude uplatňována na inzeráty, které zmiňují politická témata bez jmen konkrétních kandidátů. Jestli se rozšíří i na tuto oblast zatím není jasné. Nyní se Facebook bude soustředit na otestování v praxi v rámci stanovených podmínek.

Zdroj: reutres.com