“Facebook by měl kopírovat naše pravidla nakládání s údaji uživatelů” říká CEO Snapchatu

Evan Spiegel ředitel společnosti Snap, provozující sociální síť Snapchat v úterním rozhovoru s Karou Swisherovou prohlásil, že Facebook by měl využít svou dlouhodobou praxi v kopírování Snapchatu a měl by okopírovat také datovou politiku. Snapchat se totiž na rozdíl od Facebooku snaží shromažďovat méně osobních údajů svých uživatelů. „Opravdu bychom ocenili, kdyby kopírovali náš přístup k ochraně dat“ zažertoval na účet konkurence Spiegel během rozhovoru v rámci Code Conference pořádaného v Jižní Karolíně.

Snap celkově shromažďuje méně dat než Facebook a i přesto nabízí inzerentům cílenou reklamu na konkrétní skupiny. Nikdy také nenabízel plnohodnotné API rozhraní, které by umožňovalo získávat informace o přátelích jednotlivých uživatelů.

Otázky celého interview se točili především kolem vztahu Facebooku a Snapchatu. Spiegel byl například tázán, jak se cítil, když zjistil, že Facebook zkopíroval jeho inovativní koncepty denních příběhů, které shromažďují obsah za posledních 24 hodin, nebo práce s virtuální a rozšířenou realitou. Spiegel odpověděl, že tím není zaskočený tolik jako jeho žena (ta se v minulém roce k chování Facebooku vyjadřovala velmi kriticky a řekla, že je chováním Facebooku zděšena.

Celé téma Spiegel ukončil tím, že se Facebooku nediví. „Pokud navrhnete něco co je jednoduché a a elegantní a přitom vysoce funkční, je jedinou věcí co mohou ostatní udělat kopírovaní.“

Facebook není jediný, kdo úspěšné nápady Snapchatu převzal. Instagram po přidání „Příběhů“ zaznamenal obrovský nárůst popularity a verze aplikace WhatsApp, která podobný koncept také využívá je nyní nejrozšířenějším produktem svého druhu na světě.

Zdroj: theverge.com