Facebook čelí žalobě za šíření podvodné reklamy

Martin Lewis známý britský finanční novinář a zakladatel poradenského finančního serveru MoneySavingExpert.com podal včera žalobu k nejvyššímu soudu na společnost Facebook. Tu obviňuje z poškození dobrého jména a zneužívání vlastní osoby. Důvodem je opakovaný výskyt reklamních sdělení, která klamala zákazníky a vyzývala k riskantním obchodům v oblasti kryptoměn, která obsahovala jeho obličej a jméno, jako doporučující osobu.

Reklama podle Lewise využívala slib rychlého zbohatnutí, avšak propagované finanční produkty byly vždy v neprospěch spotřebitele. Většinou se nejednalo o vysoké částky, avšak škoda vznikala potencionálním investorům i tak. Inzerce byla navíc často propojená s falešnými zprávami, které vypadaly jako natočené BBC.

Ve svém prohlášení Martin Lewis uvádí, že s podobnými praktikami bojuje více než rok, avšak jeho stížnosti společnosti Facebook neměly žádný reálný efekt. Proto se rozhodl nyní žalovat přímo ji, jako správce kanálu, jimž se falešné reklamy šíří. Podle jeho slov sice mizely staré reklamy, které hlásil, avšak vzápětí se objevovaly reklamy nové s podobným obsahem. Reklamy se navíc objevovaly i po té, co Facebook reklamy na kryptoměny v lednu zakázal. Inzerenti totiž obchází filtry pomocí změny konkrétních výrazů, které AI nedokáže rozeznat.

Podvodní inzerenti využívají nárůst zájmu o kryptoměny v souvislosti s loňským raketovým růstem cen Bitcoinu (a dalších měn). Mnoho investorů v nich tak vidí velmi zajímavou komoditu, ovšem řada z nich se v jejich problematice příliš neorientuje.

Zdroj: theverge.com