https://about.fb.com/wp-content/uploads/2021/04/Live-Audio-Rooms-Rooms-Discovery-Stars-Fundraising-side-by-side-UPDATED-FOR-NRP.png?resize=890%2C593

Facebook chce konkurovat síti Clubhouse, ohlásil balík funkcí a služeb zaměřených na zvuk

Provozovatelé sociálních sítí vědí, že je třeba ctít jedno základní pravidlo – neustále se vyvíjet a nabízet uživatelům nové služby. To pochopitelně ví i společnost Facebook a proto ohlásila novou várku rozšíření svých sociálních sítí. Tentokrát jde cestou zvuku a spekuluje se o tom, že impulzem k tomu byl úspěch sociální sítě Clubhouse z platformy Apple.

Facebook oznámil hned několik novinek, které upřednostňují zvuk před obrazem, videem nebo texty. Podle Facebooku je základem lepší úprava a práce se zvukem, kterou přinese kapesní zvukové studio, které bude součástí Facebooku. Nad touto sadou nástrojů by pak měly stát nové služby v čele s Live Audio Rooms.

Tyto „místnosti“ budou nejvíce připomínat právě výše zmíněný Clubhouse. Tato služba by měla být k dispozici letos v létě a nejprve bude přístupná pro známé tvůrce a osobnosti veřejného života. Na těch by také měla být služba otestována – do místností se bude pravděpodobně možné připojit, avšak běžný uživatel je nebude moci zakládat nebo spravovat. Tato funkce by se následně měla objevit i v síti Messenger. Ve hře je i možnost placeného obsahu.

Další novinkou je vlastní podcastová platforma. Facebook uvádí, že si je vědom popularity tohoto zvukového formátu i díky fanouškovským stránkám, které jednotlivé podcasty mají. Do budoucna slibuje, že bude možné tento obsah sdílet přímo v jeho prostředí a neodcházet do jiných aplikací (což je výhodné především pro Facebook jako takový).

V neposlední řadě Facebook říká, že jeho cílem je podpořit začínající tvůrce a zvýšit dosah jejich obsahu.

Zdroj: about.fb.com