Foto: Pixabay

Facebook hlásí rekordní zisky, přiznává, že nová opatření Applu a regulačních orgánů na něj budou mít negativní vliv

Tržby z reklamy společnosti Facebook v prvních třech měsících letošního roku dosáhly výše 25,4 miliard dolarů. Meziročně tak vzrostly o více než 45 procent. Tržby za jedno čtvrtletí tak sedminásobně převýšily tržby z Twitteru za celý rok. I přes tento rekord Facebook předpokládá, že se bude muset střetnout s dalšími potenciálními problémy.

Facebook předpokládá, že problémy mohou přijít ze dvou stran – regulační orgány v USA a EU bojují proti možnostem sledování aktivity uživatele a na to navázaných reklam a přesnějšímu cílení reklam zamezuje také nová funkce spuštěná v ekosystému Apple. Tyto dva body by mohly rekordní růst tržeb Facebooku zpomalit nebo rovnou zastavit.

Znatelné zpomalení by podle veřejné zprávy společnosti mohlo přijít ve druhé polovině letošního roku. Svou roli by v tom mohlo hrát i rozvolňování související se zlepšující se epidemiologickou situací. Během období sociálního odstupu lidé trávili více času s PC a mobilním telefonem a velká část společenského kontaktu probíhala právě na sociálních sítích. I to byl důvod proč finanční růst Facebooku nabral takové tempo.

Podle nových nařízení musí Facebook sám uživatele požádat o svolení k jejich sledování za účelem šíření reklamy. Mnoho uživatelů s touto možností souhlasit nebude a Facebook (ale i další sociální sítě a poskytovatelé internetových služeb obecně) částečně „oslepnou“ – svoji reklamu nebudou moci cílit tak přesně jako dosud. Facebook uvedl, že nové situaci hodlá přizpůsobit svoji reklamní strategii, jak přesně, ale neuvedl.

Zdroj: theverge.com