Facebook hodlá blokovat reklamy ze stránek šířících falešné zprávy

Facebook přidal na svou sociální síť další prvek obrany proti šíření falešných zpráv a „kachen“. Pokud Facebook zjistí, že nějaká stránka opakovaně šíří nepravdivé zprávy a sdílí je zde, neumožní v budoucnu na sociální síti inzerovat. 

   Jak jsme dříve informovali, Facebook používá nezávislé organizace, které pro něj ověřují fakta, a na ně bude spoléhat i nadále. Již nyní se inzerenti musejí řídit pravidly Facebooku a nesmějí dávat na síť reklamu odkazující na falešné zprávy, ale nový update jde v tomto směru ještě dál.

   Na svém blogu společnost píše, že chce zakročit proti „případům, kdy stránky používají reklamu na Facebooku, aby si vytvářely skupinu příznivců a šířily tyto zprávy ve větším měřítku“. Novým opatřením chce odříznout tyto stránky od příjmů. Facebook zde také uvádí, že pokud stránka přestane nepravdivé zprávy šířit, může mít nárok na sociální síti znovu inzerovat. Neuvádí však za jakých podmínek.

   Facebook chce proti šířením falešných zpráv podle vlastních slov bojovat také „zaváděním nových produktů a pomáháním uživatelům činit informovanější rozhodnutí, když na tento typ zpráv narazí“.

 

 

Zdroj: theverge.com, newsroom.fb.com