Facebook mění způsob distribuce zpráv, zaměří se na lokální dění

Sociální síť Facebook se neustále vyvíjí a zlepšuje. V současnosti se největší změny zažívá uživatelský video obsah a informace, respektive sektor zpráv. Sociální síť Facebook byla jedním z médií, pomocí kterého se před americkými prezidentským volbami v roce 2016 šířilo největší množství dezinformací. Jeho vedení se po zjištění rozsahu problému zavázalo, že bude s tímto fenoménem bojovat a podniklo již několik kroků, včetně zapojení umělé inteligence k rozeznávání fake news.

Nyní oznámil Facebook další projekt, jehož cílem je zvýšení informační kvality zpráv, které se prostřednictvím sociální sítě šíří. Na svém blogu společnost oznámila, že mění systém distribuce zpráv, uživatelům se nově budou více zobrazovat zprávy z ověřených zdrojů, které se týkají jejich bezprostředního okolí.

„Mnoho lidí mi řeklo, že bychom se měli zaměřit na problémy a události na místní úrovni, které se uživatelů přímo dotýkají,“ napsal na svém profilu zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg. „Místní zprávy pomáhají ve vytváření místních komunit a sousedských vztahů. Jedním z našich cílů je, aby čas strávený na Facebooku byl našim uživatelům užitečný,“ dodal.

Nová zpravodajská taktika Facebooku se bude testovat v plném provozu nejprve v USA. Je potřeba ověřit technickou připravenost nového algoritmu stejně jako uživatelské reakce, protože nejde přesně odhadnout, jak budou uživatelé na změnu reagovat, a jak ji budou využívat.

Změna ve způsobu distribuce, by podle Facebooku mohla zabránit, nebo alespoň zpomalit šíření fake news, clickbaitový příspěvků nebo senzačních zpráv s nízkou informační hodnotou a vysokým emocionálním nábojem, které jsou často zneužívány pro ovlivňování uživatelů.

Podobnou službu, zaměřenou na lokální zprávy testuje v současnosti i Google, ten by měl umožnit práci s lokálními informacemi prostřednictvím aplikace Bulletin.

Zdroj: techcrunch.com