Foto: Unsplash

Facebook možná čeká rána kvůli nařízení EU ohledně personalizovaných reklam

Společnost Meta bude muset omezit dosah svých personalizovaných reklam v rámci Evropské unie. Soud rozhodl, že Meta bude muset na Facebooku nejdříve získat uživatelský souhlas před poskytováním minimálně některých personalizovaných reklam. Přizpůsobené reklamy podle rozhodnutí nemohou ospravedlnit zpracování takového objemu údajů bez souhlasu uživatelů.

Podle The Wall Street Journal gigant sociálních médií stále vyhodnocuje rozhodnutí soudu a v budoucnu sdělí více.

Meta se již odvolala proti pokutě EU ve výši 390 milionů eur za to, že požadovala, aby uživatelé Facebooku, Instagramu a WhatsAppu přijímali personalizované reklamy jen proto, aby mohli tyto platformy dále používat.

Řídící orgán vyžaduje svobodně udělený souhlas uživatelů a domnívá se, že Meta porušila obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR). Soudní dvůr v novém rozhodnutí uvedl, že je na provozovateli stránek, aby prokázal, zda uživatelé souhlas udělili dobrovolně.

Rozhodnutí je ale poněkud vágní a není jasné, jak přesně budou úředníci tento požadavek vykládat v praxi. Je možné, že společnost Meta bude muset požádat o povolení poskytovat personalizované reklamy na Facebooku a dalších platformách. To by mohlo zlepšit soukromí uživatelů, ale negativně ovlivnit hospodářský výsledek společnosti. Meta již dříve varovala před zásahem do svých příjmů z reklamy, když systém iOS 14 poskytl uživatelům možnost odmítnout sledování reklam v aplikacích.

Zdroj: engadget.com