Foto: Pxhere

Facebook použil AI k vylepšení algoritmu, který doporučuje videa

Meta přepracovává způsob doporučování videí na Facebooku v rámci Reels, skupin a hlavní stránky, a to pomocí umělé inteligence. Největší sociální síť na světě již přešla na nový engine Reels svého konkurenta TikToku a plánuje jej používat na všech místech v rámci Facebooku, kde se zobrazuje video. Tato změna je součástí plánu změn, které budou provedeny do roku 2026.

Meta si z konkurování TikToku udělala hlavní prioritu od doby, kdy v USA v posledních letech začala prudce růst popularita zmiňované aplikace, která je mimo jiné známá svým výkonným doporučovacím enginem, který přesně ví, co uživatele zaujme. Když Facebook testoval nový doporučovací engine poháněný umělou inteligencí u Reels, doba sledování se zvýšila zhruba o 8 až 10 procent, což byl pro společnost jasný signál, kudy se vydat.

Facebook dosud používal různé modely pro doporučování videí pro Reels, skupiny a hlavní stránku, nicméně poté, co společnost zaznamenala úspěch s Reels, plánuje používat stejný AI model v celém ekosystému. Podle šéfa Facebooku Toma Alisona společnost navíc chystá přidat další produkt Feed Recommendation, který bude využívat také tohoto modelu.

Tento krok je součástí strategie společnosti Meta, která se snaží umělou inteligenci včlenit do všech svých produktů poté, co tato technologie na konci roku 2022 zažila extrémní boom se spuštěním služby ChatGPT společnosti OpenAI. Společnost za tímto účelem utrácí miliardy dolarů za nákup statisíců drahých grafických procesorů NVIDIA, které se používají k trénování a napájení AI modelů.

Zdroj: engadget.com