Facebook spustil platformu fb.gg, chce si „ukousnout“ ze streamovacího koláče Twitche

Facebook spustil novou službu fb.gg, která se inspiruje streamovací platformou Twitch. Služba pomůže uživatelům s hledáním herního obsahu, který se na síti vysílal.

V centru zájmu nové platformy jsou populární tituly Fortnite, PUBG, FIFA 2018 apod. stejně jako výběr doporučených streamů. Pokud uživatel nějakého streamera již sleduje, objeví se mu na liště a je také možné se dívat na streamy, které nedávno sledovali uživatelovi přátelé.

Kromě toho Facebook představil monetizační schéma své další herně streamovací platformy Level Up Program. Program chce přilákat tvůrce herních videí pobídkami jako „in-game spropitné“ a dalšími motivačními stimuly. Jakmile streamer splní kritéria programu, který vyžaduje minimálně 100 followerů a alespoň 4 hodiny vysílání v posledních 14 dní, může vydělávat peníze prostřednictvím prodeje virtuálního zboží, které mohou během živého přenosu nakupovat diváci.

Že to s herním streamováním myslí Facebook vážně, dokazuje i to, že s platformami budou spolupracovat prominentní streameři jako MelonieMac, Darkness429, MissesMae nebo StoneMountain64.

Facebook chce těmito službami přilákat zpátky mladé americké publikum, které největší sociální síť poslední dobou opouští ve velkém. Alespoň to tvrdí průzkum, o němž jsme psali zde. Mladé chce nalákat i na novou funkci Lip Sync Live, kterou chce pro změnu konkurovat platformě Musical.ly, umožňující vkládat hudbu do uživatelem vytvořených videí.

 

Zdroj: mashable.com