Facebook spustil zabezpečení politické reklamy, někteří z kandidátů v primárkách s tím mají problém

Po nedávných skandálech a podezření z ovlivňování předloňských prezidentských voleb v USA vydal Facebook nové pravidlo o zadávání politických reklam, které má zabránit šíření falešných reklam z neověřených zdrojů. Facebook proto u zadavatelů tohoto typu inzerce vyžaduje potvrzení identity prostřednictvím zaslání autorizačního kódu na adresu bydliště nebo sídla firmy (v případě, že si reklamu zadá právnická osoba).

Facebook spustil tento systém 23. dubna, společně s jeho startem také vydal speciální blogový příspěvek zaměřený na správce politických stránek na Facebooku. V něm informoval o všech změnách, které nově zavádí, tak aby se ně byli schopní co nejlépe připravit.

5. června se v USA konají primární volby kandidátů do podzimního klání o křesla v americkém kongresu a někteří z kandidátů podotýkají, že autorizační kód od společnosti Facebook stále neobdrželi. E.Brian Rose si stěžuje, že mu nebylo umožněno koupit požadované množství reklamy na Facebooku. Dostal zprávu, že jeho reklamy nebyly povoleny bez ověření jeho totožnosti. Po vyplnění formuláře mu bylo sděleno, že celý proces potrvá 12 až 15 dní. Protože však požádal o reklamu na konci minulého týdne, vyprší lhůta, kterou si Facebook na zpracování vzal, až po konání samotných voleb.

Podobný problém má další republikán Richard Boyanton. Podle popisu situace, to však vypadá, že hlavní chyba je na kandidátů, jejichž týmy se včas neseznámily s novými podmínkami Facebooku. Oba kandidáti tak prakticky přišli o efektivní nástroj jak oslovit voliče a budou muset na poslední chvíli zvolit jinou formu kampaně.

Zdroj: theverge.com