Facebook údajně odložil představení svého chytrého reproduktoru

Facebook se údajně rozhodl odložit představení svého chytrého reproduktoru, ke kterému mělo dojít na jeho konferenci F8 na začátku května. Píše o tom agentura Bloomberg.

Rozhodnutí podle ní souvisí s kauzou zneužití uživatelských dat Facebooku britskou společností Cambridge Analytica a veřejným a mediálním tlakem, jemuž největší sociální síť momentálně čelí. Chystaný reproduktor, resp. řadu reproduktorů, které údajně nabídnou např. funkci videochatu a které měly původně vstoupit do prodeje na podzim, prý společnost začala přezkoumávat z hlediska nakládání s uživatelskými daty a chce v tomto směru dosáhnout „co nejlepšího kompromisu“.

Původně měl Facebook se zařízeními jiné plány – měly se stát každodenní součástí společenského života uživatelů, čemuž by ve velké míře napomáhala pokročilá AI. Facebook se v tomto ohledu zjevně inspiroval společností Amazon a jejími chytrými reproduktory Echo. Skandál se zneužitím údajů až 50 mil. uživatelů Facebooku ale těmto plánům vystavil „stopku“.

Jak píše web pcmag.com, zdržení nástupu nového hardwaru na scénu Facebooku příliš neublíží, protože pozornost je nyní zaměřena jinam, nicméně pokud by mělo být příliš dlouhé, umožnilo by to zavedeným hráčům (zejména Amazonu a Googlu) ve vysoce konkurenčním segmentu chytrých reproduktorů ještě zvýšit před ostatními náskok a zařízení Facebooku by to do začátku měla tím těžší. Prodejním „tahákem“ má být navíc úzké propojení s Facebookem, a pokud společnost dostatečně věrohodně nevyřeší problém ochrany soukromí uživatelů, může se výhoda snadno proměnit ve slabou stránku.

Podle agentury se v souvislosti s kauzou velmi pravděpodobně změní, resp. již změnila, agenda konference a pozornost se bude soustředit hlavně na otázku bezpečnosti osobních dat uživatelů a opatření proti jejich zneužití. Pokud si bude chtít Facebook napravit notně pošramocenou pověst, bude se muset především zamyslet nad tím, jaká data bude odpříště sdílet s třetími stranami, domnívá se agentura.

 

Zdroj: bloomberg.com, pcmag.com

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.