https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.2365-6/118840383_317372616017059_796494463265948670_n.png?_nc_cat=102&ccb=1-3&_nc_sid=ad8a9d&_nc_ohc=U-qONxm7TyIAX85x_PH&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=4ca1ef99eb65ed5450f98bb753d97487&oe=60740D0E

Facebook věří VR stále více, na jeho vývoji pracuje více než pětina jeho zaměstnanců

Společnost Facebook je stále hegemonem na poli sociálních sítí. Stále se také snaží uspět i v dalších technických oborech. Nejvýraznější je stopa Facebooku na poli virtuální a rozšířené reality a zdá se, že tomu tak bude i nadále.

Podle zjištění serveru The Information, který pracoval s interními zdroji ze společnosti Facebooku, se vývoji virtuální a rozšířené reality věnuje až pětina všech zaměstnanců společnosti. To činí téměř 10 000 lidí, všichni jako zaměstnanci divize Reality Labs. To naznačuje, že Facebook výrazně zvyšuje své úsilí v oblasti AR a VR. Zajímavé je srovnání s rokem 2017. Podle tehdejších dat pracovalo ve Facebooku celkově 18 770 zaměstnanců a přibližně tisíc z nich pracovalo v divizi Oculus VR. V poměru k celku tedy přibližně jedna dvacetina.

Facebook od té doby zaznamenal velký úspěch se svými brýlemi Oculus Quest a Quest 2, které nepotřebují ke svému fungování počítač a dráty (mohou se ale k němu připojit a využívat jeho výkon).

Mark Zuckerberg, generální ředitel Facebooku, ke snažení v oblasti AR a VR prohlásil, že většina činnosti Facebooku vychází z toho, co vytvořil někdo jiný. Platforma VR dává možnost vytvářet vlastní technologie. Facebook věří, že právě jeho pojetí a přístup k VR by se mohl stát hlavní výpočetní platformou.

V roce 2019 se zdálo, že první velký boom VR, který začal v roce 2016 je u konce a nastane v tomto odvětví krize. Objevily se však nové velké hry, které přitáhly hráče zpět. Velké obliby se dočkaly také brýle Oculus Quest. VR v současné podobně tedy rozhodně nekončí.

Zdroj: theinformation.com