Facebook vydal aplikaci Lasso, chce konkurovat TikToku

Facebook vydal novou aplikaci s názvem Lasso, která umožňuje vytvářet na smartphonu 15sekundová videa a na síti je sdílet a kterou chce konkurovat platformě TikTok. Zatím je však dostupná pouze pro americké uživatele.

Aplikace umožňuje v podstatě to, co její konkurent, tedy sledovat takřka nekonečný stream videoklipů, sledovat další tvůrce nebo objevovat nový obsah pod populárními hashtagy. Je také možné videa párovat s miliony licencovaných skladeb z rozsáhlé audiotéky Facebooku, takže uživatelé budou mít více než dostatek možností při tvorbě klipů s funkcí lip-sync.

Lasso je sice samostatnou aplikací, je však možné se do ní přihlásit pomocí účtu z Facebooku nebo Instagramu. Vytvořená videa lze rovněž sdílet v rámci fíčury Facebooku Stories a později to bude možné i na Instagramu.

Facebook aplikaci vypouští v době, kdy TikTok získává značnou popularitu, a to zejména mezi náctiletými. Konkurenční aplikace, kterou vlastní čínská společnost ByteDance, byla spuštěna v roce 2016. V srpnu letošního roku firma koupila za miliardu dolarů další platformu na vytváření a sdílení krátkých videí Musical.ly, kterou posléze do své integrovala.

Akvizice se společnosti podle všeho vyplácí – od září počet denních stažení její aplikace v USA podle výzkumné firmy Sensor Tower překonává počet denních instalací Facebooku, Instagramu, Snapchatu a YouTube.

 

Zdroj: pcmag.com