Facebook zakázal reklamy na kryptoměny i ICO

Facebook zakázal reklamy na veškeré digitální měny i ICO (initial coin offering; crowfundingové financování na bázi kryptoměn jako možného zdroje kapitálu pro startupy). Podle něj jde o součást širšího plánu namířeného proti „podvodnému marketingu“.

Ředitel produktového oddělení Facebook Business Rob Leathern na blogu největšího sociálního média na světě píše, že od nynějška Facebook nebude přijímat „inzeráty propagující finanční produkty a služby, které jsou často spojovány se zavádějícími nebo podvodnými marketingovými praktikami“. Podle Facebooku však zákaz není trvalý a společnost může pravidla změnit, až bude mít pocit, že dostatečně dobře umí odhalovat a odstraňovat závadné inzeráty.

K zákazu Facebook přiměla současná vlna nových kryptoměn, které se chtějí „přiživit“ na úspěchu bitcoinu. Společnost v souvislosti s novým opatřením vyzývá uživatele, aby jí hlásili jakékoli reklamy na digitální měnu, které jejímu bezpečnostnímu systému unikly. Facebook totiž zároveň připustil, že není v jeho silách všimnout si každého jednotlivého inzerátu tohoto typu.

Leathern na blogu též sdělil, že cílem Facebooku je, aby se prostřednictvím jeho reklam uživatelé dozvídali o nových produktech a službách bez obav z podvodného jednání a možných finančních „švindlů“. Podle něj mnoho společností, které na síti propagovaly své digitální měny nebo ICO, nejednaly s Facebookem „v dobré víře“.  Na tomto místě připomeňme, že pokud jde o ICO, zastávají některé země ještě tvrdší postoj než Facebook – v Číně a Jižní Koreji je tento způsob vybírání finančních prostředků  rovnou zakázán a finanční instituce různých zemí před ním investory alespoň varují.

Již nyní Facebook zakazuje např. reklamy na „zavádějící a podvodné“ studentské půjčky a vyžaduje písemné svolení pro možnost zveřejňovat inzeráty propagující hazardní nebo takové služby, kde se „točí“ reálné peníze. Jedním z pravidel je také to, že takové služby musejí cílit na uživatele starší 18 let. Není vyloučeno, že reklamy na kryptoměny přejdou někdy v budoucnosti z režimu zákazu do režimu „povoleno, ale s podmínkami“ jako v případě hazardních služeb, píše web theverge.com.

 

Zdroj: bbc.com, theverge.com