Zdroj: twitter.com

Facebook zavádí vlastní online obchod Facebook Shops, plánuje konkurovat Amazonu

Facebook nedávno oznámil spuštění vlastní obchodní služby Facebook Shops, která bude fungovat napříč platformami – tedy jak přímo na Facebooku, tak také na Instagramu. Tato velká společnost se tak pokusí zařadit po bok notoricky známých obchodů, jakými jsou eBay nebo Amazon. Tento projekt má navíc pomoci mnoha živnostníkům, kteří se kvůli ekonomickým dopadům pandemie COVID-19 ocitli na pokraji krachu. Právě online obchody jsou totiž nyní na prudkém vzestupu.

Pokud při procházení Facebooku nebo Instagramu narazíte na zajímavý produkt nebo značku (které se budou mimo jiné zobrazovat v rámci příběhů či reklam), můžete zboží přímo vložit do košíku, zaplatit za ně anebo vstoupit do daného e-shopu a prohlédnout si kromě vybraného i další produkty.

Vytvoření vlastního e-shopu je v současné době bezplatné a Facebook za tímto účelem nabízí speciální editor, pomocí nějž lze vytvořit kompletní vzhled, zákaznický servis nebo vložit živá vysílání. Pokud to navíc majitel obchodu dovolí, platit za zboží bude možné přímo přes Facebook nebo Instagram. Kromě toho mohou zákazníci prostřednictvím Messengeru, Instagram DM nebo aplikace WhatsApp přímo komunikovat s jednotlivými obchody.

Facebook Shops se zatím nachází ve fázi testování a jeho plošné zavedení proběhne nejspíš během letošních letních měsíců. Přestože ředitel Facebooku, Mark Zuckerberg, tvrdí, že má jít o pomoc malým firmám a podnikatelům, zároveň se netají ani tím, že získané údaje bude dále využívat ke zlepšení reklamních služeb (a to zejména personalizovaných reklam). Zdá se proto, že spíše než pomoc sleduje své vlastní zájmy.

Zdroj: mashable.com