Facebook změnil logo – podívejte se, jestli poznáte rozdíl
Hned na začátek můžeme prozradit, že nedošlo k žádné výrazné změně a jde v podstatě o úplně stejné logo. Meta nicméně použila tmavší modrou barvu a provedla několik drobných úprav na písmenu „f“.
Společnost se ke změně vyjádřila takto: „Naším záměrem bylo vytvořit osvěžený design loga Facebooku, který by byl odvážnější, elektrizující a věčný. Každé z nových vylepšení je hnacím motorem větší působivosti celého designu jako klíčového prvku identity aplikace. Toho jsme dosáhli začleněním sebevědomějšího vyjádření základní modré barvy Facebooku, která je v naší aplikaci prezentována tak, aby byla vizuálně přístupnější, a nabízí vyšší kontrast pro vyniknutí písmene ‚f’.“
Ačkoli se tyto malé změny (které Meta popsala až překvapivě mnoha slovy) mohou zdát zbytečné, dává smysl, že se společnost nevrhá do žádných velkých úprav či přepracování. Na platformu zavítají každý den neuvěřitelné 2 miliardy aktivních uživatelů, což znamená, že jakoukoli vizuální změnu uvidí velké množství lidí.
Aktualizace se dočkal i slovní znak Facebooku. „S použitím našeho vlastního písma Facebook Sans jsme přepracovali slovní značku a logo, abychom vytvořili konzistentní zpracování a zlepšili celkovou čitelnost napříč Facebookem,“ uvádí Meta. „Podobně jako změny loga nám tato vylepšení umožnila navázat na dědictví naší identity a zároveň vytvořit silnější vztah mezi tím, jak se slovní značka doplňuje se zbytkem písma.“
Společnost Meta plánuje další změny vzhledu Facebooku a nynější aktualizaci popsala teprve jako první fázi.
Zdroj: theverge.com