Facebooková platforma Instant Articles testuje možnost odběru prémiového obsahu

V příštích týdnech proběhne na sociální síti Facebook testování modelu odběru placeného obsahu. Jednat se bude o zpravodajské články z novin a serverů, které se společností Facebook uzavřou smlouvu. Systém bude fungovat na stávající platformě Instant Articles a bude dostupný v Evropě a USA na telefonech a zařízeních s operačním systémem Android.

Do testu se zatím zapojili převážně anglicky píšící média Bild , Boston Globe , The Economist , Hearst vlastněné nemovitosti Houston Chronicle a San Francisco Chronicle , La Repubblica , Le Parisien , Spiegel , The Telegraph , nakladatelství Tronc ( The Baltimore Sun , The Los Angeles Times , a San Diego Union-Tribune ) a Washington Post . Avšak je pravděpodobné, že se brzy přidají další.

Systém bude podle společnosti Facebook fungovat ve dvou různých modelech. První poskytne uživatelům 10 článků zdarma před tím, než bude žádat předplatné. Druhý je někdy nazývaný freemium a umožňuje vydavateli diktovat, které články jsou bezplatné a které ne. Facebook garantuje, že vydavatel získá 100 procent příjmů, což znamená, že distribuce bude pro vydavatele bezplatná.

Pro Apple tato služba nebude dostupná právě proto, že vyžaduje poplatky z každé aplikace a to včetně předplatného, které by si uživatel koupil jinde a v aplikaci jej pouze využíval.

Facebook zavedl distribuci Instant Articles v roce 2015. Vydavatelé ji z počátku příliš nevyužívali, protože z ní měli nižší příjmy z reklam a tím, že uživatel nepřešel přes domovskou stránku, i o jeden proklik za každého uživatele méně. Posléze však zjistili, že nový formát přináší rychlejší časy načítání a mnohem vyšší objemy návštěvníků. Facebook se navíc snažil o vstřícné kroky k vydavatelům a poskytl jim na platformě Instant Articles větší prostor grafickou reklamu.

Zdroj: Theverge.com media.fb.com