Zdroj: shironekolabs.com

Fanoušek vylepšil konzoli SNES – je schopná pracovat s ray tracingem v reálném čase

Ray Tracing je pokročilá grafická technologie a také magické marketingové heslo výrobců grafických karet posledních let. Proces, který vypočítává dráhu paprsků světla a jejich odrazů od objektů je výpočetně velice náročný, a tak jej máme spojený především s novou generací konzolí a opravdu top grafickými kartami. Jsou ale lidé, kteří chtějí překonat hranice nemožného a mezi ně patří i Ben Carter, který si řekl, že tato funkce chybí jeho konzoli SNES a přidal ji tam.

K jeho neobvyklému pokusu jej inspiroval čip Super FX, který nebyl ve výbavě konzole jako takové, ale byl součástí cartridge se hrou Star Fox. Tento čip byl navržený tak, aby pomáhal zlepšit grafický výkon konzole a posunul její zobrazovací možnosti.

Ben Carter tak navrhl vlastní systém, který dokáže zlepšit vykreslování grafiky pro SNES, a to i s podporu ray tracingu v reálném čase. S využitím svého výtvoru natočil Carter krátké demo, které sice není možné srovnat s vizuálem her jako je Cyberpunk 2077, přesto jde o obdivuhodné dílo. Vše funguje v rozlišení 200 x 160 (lehce pod možnostmi nativního rozlišením SNES 256 x 224). Animace zobrazuje relativně jednoduché prostorové objekty, ale to nejdůležitější, tedy RTX opravdu funguje.

Na rozdíl od čipu Super FX nebylo možné schovat hardware potřebný k RTX do kazety se hrou, jak ostatně ukazuje fotografie zařízení samotného. Autor na projektu stále pracuje a mimo jiné doufá, že se mu podaří zvýšit snímkovou frekvenci ze současných 20 snímků za vteřinu.

Zdroj: gizmodo.com