Fanoušek využil sérii AI algoritmů a vytvořil realistický portrét původního hrdiny hry Doom

Úsvit 3D akčních her v první polovině devadesátých let přinesl zajímavý fenomén. Aby se hráč dokázal lépe ztotožnit s hlavním hrdinou hry a jeho emocemi viděl během hraní jeho zmenšený obličej, který reagoval na herní dění a také na případná zranění. Tuto mechaniku si pamatují hráči legendárních titulů jako byl původní Doom nebo Wolf 3D.

Obličeje byly ve hře poměrně malé a pokud k tomu připočítáme celkové nízké rozlišení, zjistíme že byly tvořeny několika desítkami pixelů. Jak by však mohl vypadat vzor takového obličeje v dnešní pokročilé grafice? Na to se jeden z fanoušků zeptal umělé inteligence, a dostal zajímavý výsledek.

Se svým dílem se neznámý příznivce kultovní hry podělil na fóru Reddit s tím, že tato práce nebyla vůbec jednoduchá. Směsici pixelů, z níž byl obličej původního Dooma složen vložil do jednoho z programů, který využívá AI na úpravu obličeje, protože ale nebyl s výsledkem spokojený, vložil jej do dalšího programu a celý proces opakoval. Některé kroky dělal upravil zároveň ve více programech a následně dal výsledky dohromady.

Úplný výsledek, který můžete vidět na úvodní fotografii vznikla ručním upravením finální verze. Původní tvář totiž měla, poměrně nepřekvapivě nereálné proporce, které bylo potřeba upravit, tak aby obličej odpovídal alespoň částečně realitě. Celý proces byl evidentně složitý, ale ukazuje, že i směsici pixelů, kterou jsme byli v devadesátých letech zvyklí vnímat jako obrázek lze za pomocí moderních technologií převést na poměrně hezkou grafiku.

Zdroj: futurism.com