Zdroj: iracing.com

Fyzická část série NASCAR byla přerušena, část jezdců pokračuje v e-sportových závodech

Koronavirová pandemie stojí za zrušením celé řady velkých sportovních událostí po celém světě. Mnoho sportovců i fanoušků tak přijde o vrcholy sezóny, a zvažuje se dokonce i možný přesun olympijských her, jež jsou plánované na léto do Tokia. Existují však odvětví, která mohou svou sezónu dokončit na jiné platformě. Mluvíme tedy konkrétně o automobilových závodech.

V současné době existují profesionální simulátory, na kterých jezdí profesionální e-sportové týmy a někdy je k tréninku využívají i samotní automobiloví závodníci. Vznikl tedy nápad přesunout závody, které musely být zrušeny, do virtuálního prostředí a umožnit konání alespoň části sezóny prostřednictvím platformy Twitch a dalších.

V USA se v tuto chvíli organizují virtuální závody, jichž se účastní jezdci tamního populárního okruhového seriálu NASCAR. Za organizací závodů stojí TJ Majors, který je zaměstnán u jednoho z týmů jako „spotter“, tedy někdo, kdo neustále sleduje situaci na trati a informuje o ní jezdce svého týmu.

Jako hra, v rámci níž závody proběhly, byla vybrána hra iRacing, která je oficiální e-sporotovou platformou a na které také někteří jezdci přímo trénují. Už první závod skončil úspěchem, do jeho sledování se zapojilo celkem 70 000 diváků a při vrcholu sledovanosti jich bylo 23 000 najednou. Tato čísla skrývají obrovský potenciál zvlášť, když zvážíme, že akce neměla doposud vázanější mediální podporu nebo reklamní kampaň.

Automobilové závody mají výhodu, že výkony v nich lze na počítači dobře simulovat, většina herních odvětví takové štěstí nemá. E-sport obecně má v následujícím půlroku, kdy se bude svět z pandemie vzpamatovávat, šanci na strmý růst, protože je pravděpodobné, že se část sportovních fanoušků (a sázkařská komunita) přesune právě k němu.

Zdroj: theverge.com