Google bude konkurovat TikToku, spustil beta verzi YouTube Shorts v USA, další země mají následovat
TikTok přišel s novým formátem krátkých videí, který mu řada sociálních sítí závidí. Není proto divu, že Google (YouTube Shorts) nebo třeba Facebook (Instagram Reels) se pokoušejí přijít s něčím podobným, a nabídnout tak svým uživatelům konkurenceschopnou alternativu. I přesto ale TikTok stále drží prim.
Každopádně ostatním platformám pomáhají pokusy o zákaz nebo přímo zákaz TikToku v některých zemích. Uživatelé pochopitelně hledají náhradu, čehož se ve svůj prospěch snaží využít i společnost Google. Například v Indii (kde byl TikTok zcela zakázán) byla v září loňského roku uvolněna beta verze YouTube Shorts, krátkých patnáctivteřinových videí na kanálu YouTube. Od svého spuštění zde novinka zaznamenala obrovský úspěch a počty zhlédnutí se celosvětově vyšplhaly na 3,5 miliardy denně.
V USA se také dlouhou dobu jednalo o zákazu TikToku, a i když k tomu nakonec nedošlo, samo o sobě to již zanechalo své následky. Další zemí, kde byla spuštěna beta YouTube Shorts, se proto staly Spojené státy. Jejich spuštění bylo oznámeno již v minulém roce, každopádně bety se Američané dočkali až nyní. Lze očekávat, že obliba nové funkce prudce poroste a není divu, že Google plánuje uvedení i na další světové trhy, a to v dohledné době.
Podle odhadů by měla být krátká videa trendy i v ruce 2021, a to dokonce ještě více než v předchozích letech. Očekáváme proto, že TikTok v letošním roce překročí 1 miliardu aktivních uživatelů měsíčně. Na zavádění YouTube Shorts je proto ideální doba.
Zdroj: xda-developers.com