Google i Twitter dokáží cílit nenávistné kampaně

Po zjištění, že reklama na sociální síti Facebook umožňuje pomocí klíčových slov zaměření na nenávistné, rasistické a antisemitistické profily, bylo zjištěno, že reklamní služby Twitteru a Googlu umožňují to samé.

Google dovoluje přiřazovat klíčové fráze jako „židovský parazit“ nebo „černoši všechno zničí“. Platforma Google dokonce sama nabízí další klíčová slova, která se ve spojení s původním klíčovým slovem objevují, a umožňuje tak rozšíření dosahu nenávistných reklam. Server Buzzfeed, který celou situaci zkoumal, o tom informoval společnost Google, která hanlivá klíčová slova z možností vyhledávače odstranila. Google má jiný systém reklamy než Facebook a nedokáže tolik cílit na konkrétní jedince. Distribuce jeho reklamy je založená na klíčových slovech, která uživatel do vyhledávače zadává.

Při objednání reklamy na Twitteru se zadavatel dozví, že slovo „wetback“ (slangový hanlivý termín označující přistěhovalce) zasáhne 26,3 milionů profilů, slovo „Nazi“ 14,5 milionů a slovo „negger“ 14,5 milionů. Server Daily Beast se pokusil takovou kampaň spustit a bez jakýchkoli otázek nebo ověřování se kampaň rozběhla. Server kampaň vzápětí zrušil. Twitter se k celé situaci okamžitě vyjádřil a uznal svou odpovědnost za obsah na své sociální síti. Klíčová slova, která server, použil jso, dle jeho slov několik let na černé listině a odporují vnitřnímu etickému kodexu společnosti. Na vyřešení situace Twitter pracuje.

 

Zdroj: buzzfeed.com