Google mění způsob cíleného vyhledávání, nyní se bude orientovat zeměpisnou polohou
Společnost Google mění jeden ze základních prvků svého vyhledávání, a to cílení výsledků na základě domény. Když uživatel vyhledával na google.com, zobrazily se mu jiné výsledky, než když použil google.com.uk nebo google.com.au, tak aby byly lépe zacíleny na domovské státy domén. To se nyní mění a Google začne své vyhledávání směřovat k místu, kde se domnívá, že se uživatel právě vyskytuje.
Výhody nového nástroje popisuje Google na svém blogu velmi jednoduše: „Pokud tedy žijete v Austrálii, automaticky obdržíte službu pro Austrálii, ale při cestě na Nový Zéland se vaše výsledky automaticky přepnou na službu pro Nový Zéland. Po návratu do Austrálie se bez problémů vrátíte zpět do služby vaší země.“
Google díky tomu slibuje uživatelům mnohem přesnější výsledky. Podle jeho statistik v dnešní době souvisí jedno z pěti využití vyhledávače Google s místem, kde se uživatel aktuálně nachází, a toto by mu mělo vyhledávání usnadnit. Nově přibyla do dolní části vyhledávací obrazovky lišta s informací, pro kterou jsou výsledky Googlu relevantní, pokud nebude z nějakého důvodu tato informace správná, je možné stále využít starý způsob vyhledávání. Stačí ji zvolit v nově rozšířeném menu nastavení vyhledávání.
Společnost Google uvedla, že její změna bude mít vliv na textové vyhledávání i na používání map. Změny se také dotknou aplikace Google na iOS, mobilních služeb a promítnou se také na další servery, které Google provozuje, jako jsou YouTube, Blogger, Google Earth nebo Gmail.
Podle popisu Googlu vypadá nová funkce velmi užitečně, s jakým ohlasem se však setká u uživatelů, je otázkou. Mnohým z nich bude určitě nepříjemné zjišťování polohy při každém vyhledávání. Nová technologie se jistě promítne také do zacílení reklam, o čemž se Google ve svém příspěvku výslovně nezmiňuje.
Zdroj: blog.google