Foto: Unsplash

Google nabízí prodej AdX, aby ukončil antimonopolní žalobu EU

Ve snaze potlačit obavy z monopolního postavení v EU společnost Google údajně nabídla prodej svého reklamního tržiště AdX. Podle dostupných informací evropští obchodníci nabídku Googlu odmítli s tím, že společnost by se musela zbavit většího množství akcií, aby odstranila střet zájmů ve svých online reklamních operacích. Právníci obeznámení s antimonopolními případy uvedli, že je to poprvé, co Google nabídl odprodej aktiv v reakci na tento typ žaloby.

Navzdory této nabídce prodeje si společnost Google veřejně stojí za svým podnikáním v oblasti reklamních technologií. „Jak jsme již dříve uvedli, případ Evropské komise týkající se našich produktů zobrazování reklamy třetích stran se opírá o chybné interpretace odvětví ad-tech, které je silně konkurenční a rychle se vyvíjí. Jsme i nadále věrni tomuto podnikání,“ uvedl zástupce společnosti Google.

Kontrola společnosti Google nad online reklamou vyvolala obavy po celém světě. Regulační orgány zpochybňují, zda činnost společnosti v několika fázích dodavatelského řetězce reklamních technologií neumožňuje zvýhodňovat její vlastní podniky, a vytvářet tak nespravedlivou výhodu, která by mohla poškodit konkurenci a zvýšit ceny reklamy.

Evropská komise zahájila tento tlak proti reklamnímu odvětví společnosti loni v červnu. Začátkem tohoto měsíce také britský úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyvolal poplach kvůli možnému reklamnímu monopolu společnosti Google. V současné době je Google kvůli témuž žalován také ministerstvem spravedlnosti v USA.

Zdroj: engadget.com