Google naučil svého asistenta telefonovat

Google Asistent vstoupil do další fáze svého vývoje. Zatím jsme byli zvyklí, že dokázal komunikovat se svým majitelem a plnit jeho příkazy nebo odpovídat na otázky. Společnost Google nyní ukázala, že velmi brzy se jeho komunikační okruh značně rozšíří, asistent se totiž naučil telefonovat.

Během konference I/O předvedl Google jakým způsobem je asistent schopný zavolat do kadeřnictví. Všemu předcházela žádost, aby Google zarezervoval místo v kadeřnickém salonu. Následně asistent do kadeřnictví zavolal, představil se jménem svého majitele a požádal o rezervaci termínu. Nebyl přitom problém dohodnout změnu termínu podle volného místa v kalendáři.

Záznam, který Google ukázal, byl podle slov jeho zástupců ukázkou reálné práce asistenta a nejednalo se o upravené technologické demo, jak by se mohlo zdát. Asistent dokázal pohotově reagovat. Nebylo nutné, aby jej druhá strana oslovovala Hey Google a dokonce zvládal navodit atmosféru přirozené konverzace, když na správných místech používal výplňová slova jako „Ehm“,

Podle svých tvůrců dokáže asistent během telefonování velmi dobře rozlišit drobné detaily a nuance a přizpůsobit se jim. Tuto technologii vyvíjel Google údajně několik let. Asistent dokáže údajně dobře reagovat, i když se rozhovor odkloní od tématu. Na rozvoji této funkce chce Google dále pracovat.

Nejdůležitější bude, aby si telefonující asistent získal důvěru uživatelů. Podle slov jednoho z tvůrců je jejich cílem, aby bylo možné spolehnout se, že asistent dokáže objednat dítě k doktorovi, když mu bude špatně.

Google asistent by se měl stát jedním z nejlepších chat botů. Mohl by se tak stát i součástí Call center a poradenských center. Je možné, že se za několik let dočkáme situace, kdy nám bude Google asistent volat s nabídkou výhodnějších telefonních tarifů nebo elektřiny.

Zdroj: theverge.com