Google Play je na vzestupu, v minulém čtvrtletí zaznamenal rekordních 19 mld. stažení

On-line obchod s aplikacemi Google Play Store zažívá nebývalý růst. V závěrečném čtvrtletí loňského roku si z něj uživatelé stáhli rekordních 19 mld. aplikací, o 145 % více než z App Storu Applu.

K výsledku přispěly rozvíjející se trhy jako Brazílie, Indie nebo Indonésie, které z roku na rok vykázaly růst o 10 % Konkrétně přispěla nejvíce Indie – celkové downloady z obchodu Googlu a Applu zde překonaly v loňském roce i počet downloadů z obou obchodů v USA. Růstu přispěla i vánoční sezona, kdy velký zájem zaznamenaly aplikace ze sekcí Zábava, Finance Hry nebo Nakupování. Důležité je v této souvislosti podotknout, že čísla zahrnují pouze nové downloady, nikoli reinstalace aplikací nebo jejich updaty.

Obchod Googlu se sice může v předmětném období pochlubit oproti App Storu téměř dvojnásobným množstvím stažení, digitální obchod Applu však vedl v kategorii „kolik se za aplikace utratilo“ – v ní Apple nad Googlem zvítězil skoro o 100 %. Oba obchody  v posledním kvartálu loňského roku zaznamenaly oproti stejnému období roku 2016 růst o 20 %, přičemž Apple z aplikací utržil 11,5 mld. dolarů, téměř dvakrát tolik co jeho „androidí“ konkurent.

Před nedávnem Apple zveřejnil zprávu, že uživatelé utratili v rámci in-app nákupů včetně downloadů aplikací mezi 24. prosincem a posledním dnem minulého roku 890 mil. dolarů. Na Nový rok to bylo rekordních 300 mil.

Nejvíce peněz za aplikace utratili v posledním čtvrtletí roku 2017 z obou obchodů američtí uživatelé, třetí místo obsadili němečtí zákazníci. O druhé místo se podělily oba operační systémy – Jižní Korea si je zajistila za aplikace na Android, Tchaj-wan za aplikace na iOS.

 

Zdroj: techspot.com, appannie.com