Google ruší zákaz reklam na kryptoměny, avšak s jistým omezením

Google od října ruší zákaz reklam na kryptoměny, nebude však platit pro všechny. Google plánuje umožnit nakupovat reklamu pouze regulovaným burzám s kryptoměnami v Japonsku a USA.

Zákaz, který technologický obr oznámil v březnu a zavedl v červnu, byl zamýšlen jako ochrana spotřebitelů před nekalými praktikami některých aktérů při obchodování s kyberměnami a zahrnoval reklamu na primární nabídku kyberměn (ICO), virtuální peněženky a rady týkající se obchodování.

I když boom kryptoměn vyvolal u mnohých nadšení a někteří na něm rychle zbohatli, přinesl s sebou také menší i větší podvody, kterým nezabránila ani regulace obchodování s nimi. Právě proto se letos velké internetové a technologické společnosti Google, Facebook, Twitter a Snap rozhodly veškerou reklamu na kyberměny zakázat.

Uvolnění zákazu se týká inzerentů po celém světě, nicméně reklamy budou moci běžet jen ve zmíněných USA a Japonsku, a zainteresované strany si budou muset zažádat o certifikaci, pokud budou chtít reklamy v každé zemi publikovat individuálně. Tím se Google inspiroval u Facebooku, který s částečným zrušením zákazu reklam na kyberměny přišel v červnu.

Mateřská společnost Googlu, konglomerát Alphabet, získává v současnosti kolem 86 % svých příjmů právě z reklamy. V první polovině letošního roku jí tento zdroj přinesl více než 54 mld. dolarů.

 

Zdroj: cnbc.com, google.com