Zdroj: smalltechnews.com

Google spustil svůj vlastní systém na vyhledávání a spravování GIFů

Formát GIF byl celou řadu let považovaný za mrtvý formát pro pamětníky. S rozvojem sociálních sítí se však tento formát stal extrémně populárním a dnes patří k nejpopulárnějšímu způsobu, jak vyjádřit svou emoci nebo reakci na určitou situaci obecně. Současná nepřeberná knihovna GIFů využívá především propojenost s popkulturou a jejími symboly.

GIFy začaly být natolik výraznou součástí internetové komunikace, že se dostaly do hledáčku společnosti Google. Už v roce 2018 koupila společnost Google populární vyhledávač Tenor, jenž se soustředil právě na pohyblivé obrázky. Google se rozhodl tento nástroj využít jako základ k vlastní pozměněné platformě, která bude nabízet několik zajímavých inovativních služeb.

Google využil data vyhledávání, která se v Tenoru nashromáždila, a vytvořil poměrně unikátní databázi. Do ní zahrnul osobnosti nebo postavy z GIFů a do dalšího datového pole umístil emoci nebo gesto, jež daný GIF reprezentuje. V databázi mohou uživatelé vyhledávat, a to jak na základě svého oblíbeného aktéra, tak podle emoce, kterou chtějí v danou chvíli vyjádřit.

Databáze obsahuje také žebříčky popularity. Uživatelé se tak mohou podívat, kdo je autorem nejpopulárnějšího pokrčení ramen, zamrkání očima nebo zamávání. Stejně tak si u jednotlivých aktérů GIFů mohou přečíst, s jakými emocemi nebo gesty je nejčastěji spojován a zda je v obecném povědomí spíše jako někdo, kdo je veselý, smutný, nebo třeba vzteklý.

Google bude svůj nástroj vytvořený na základě dat původního vyhledávače Tenor postupně zlepšovat a zpřesňovat.